Blås grönt är en kampanj för alla ungdomar i Åsele kommun födda 2008 - 2013.
Blås grönt 2026
Syftet är förebygga och minska problem kopplat till alkohol genom att uppmuntra ungdomar att avstå alkohol i samband med skolavslutningen – vilket är det tillfälle som flest ungdomar i Åsele kommun uppger att de gör sin alkoholdebut.
När: 11 Juni på årets skolavslutning.
Inblåsning 19:30- 20:00 entrén Kulturhuset.
Obs! Klass 9 (ENDAST) har möjlighet till inblåsning t.o.m. kl. 20.30.
Utblåsning sker för alla deltagare på Kulturhuset 23:00-23:30.
Sista dag för att anmäla sin ungdom till Blås Grönt är 10 juni kl. 10.00. Ungdomarna kan vinna fina priser vid deltagande.
Prisutdelning sker direkt efter alla har gjort sin utblåsning på Kulturhuset.
Läs mer om projektet och hur det går till här: Blåsgrönt - Åsele kommun
Här kan du se priserna som går att vinna under kvällen: