Tre steg. Tre halvdagar. Tre sätt att stärka ditt företag – från varumärke till marknadsplan.
Digital Workshopserie - starkare affärsstrategi

Workshopserien Tre steg mot en starkare affärsstrategi riktar sig till små och medelstora företag i Region 10 och ger ett praktiskt, behovsanpassat stöd i tre centrala delar av affärsutvecklingen: varumärke, affärsplanering och marknadsföring.
Upplägget består av tre digitala halvdagar där deltagarna, med stöd av handledning och AI-baserade mallar, tar fram konkreta underlag för sin egen verksamhet. Arbetet sker i en digital plattform som kombinerar workshops med återkommande insatser som kvartalsuppföljning, kreativ reflektion, inspiration och praktiska stödverktyg.
Workshopserien bygger på korta teoripass, reflekterande frågor och praktiska övningar. Genom steg-för-steg-arbete skapas både struktur och inspiration med utrymme för individuell feedback.
9 oktober workshop 1, kl. 8.30 - 12.00: Varumärkesarbete - Förstå varumärkets betydelse och formulera ett tydligt, trovärdigt och relevant varumärke.
16 oktober workshop 2, kl. 8.30 - 12.00: Affärsplanering - Skapa eller revidera en affärsplan med helhetsgrepp om verksamheten.
23 oktober workshop 3, kl. 8.30 - 12.00: Marknads- och säljplanering - Omsätt varumärket och affärsplanen i konkreta marknads- och säljinsatser.
Workshopledare
Workshopserien leds av Jonas Svedin som har lång erfarenhet av företagande inom media och konsultverksamhet. Han kombinerar inspiration och erfarenhet med struktur och genomförandekraft för att fler företagare ska lyckas utvecklas på sina egna villkor.
Länk till anmälan: https://forms.office.com/e/abRRYFUdek
*Region 10 är en frivillig sammanslutning av 10 inlandskommuner i Norrbottens och Västerbottens inland. Deltagande kommuner: Arjeplogs kommun, Arvidsjaurs kommun, Dorotea kommun, Lycksele kommun, Malå kommun, Norsjö kommun, Sorsele kommun, Storuman kommun, Vilhelmina kommun och Åsele kommun.